Skip to content
Receptie
-
Klantenservice
-
Shop & Go
-
Groothandelscentrum
06:00 - 09:30
Verlaadhal en dock
13:30 - 17:00

Op veildagen kan er tot uiterlijk 04.00 uur gelost worden. Later lossen verstoort vervolgprocessen, waardoor ladingdragers niet in de juiste veilgroep of te laat onder de klok komen.

Meer informatie Meer informatie

Logistiek

Verbindend in logistiek

Logistieke zaken voor inkopers

Als je bij Plantion inkoopt, profiteer je ook van een professionele logistieke afhandeling. Lees hier alle logistieke zaken voor inkopers.

Onze distributiemedewerkers zorgen ervoor dat jouw aangekochte producten uiterlijk binnen een uur na het veilen voor je klaarstaan. Zo kun je met je producten aan boord weer snel op weg naar jouw winkel.

Onze mensen helpen je ook graag met vragen over fust (verpakkingsmateriaal), ladingdragers (stapelwagens en Deense containers), tijdelijke opslag (gekoeld/ongekoeld) en alle mogelijke andere logistieke vragen. Bekijk het Denensaldo in het Avalanche-systeem.

Milieuvergunning

Ons gebouw in Ede verbruikt extreem weinig gas en stoot een minimale hoeveelheid CO2 uit. Dit willen we samen met u bewaken. Bedrijfswagens die aan de normen voor dieseluitstoot en maximaal gewicht voldoen, geven we dan ook graag een vergunning om onze verlaadhal binnen te rijden.

Bezorgservice Plantion

Steeds meer groenprofessionals combineren fysiek inkopen op de klok met online bestellen. Met onze bezorgservice maken we dit nóg makkelijker. Jouw aangekochte producten worden dezelfde dag nog geleverd door ervaren transporteurs – snel, betrouwbaar en zonder zorgen.

Consumentenmarketing

Plantion helpt inkopers om hun verkoop te versterken met narrowcasting, vendingmachines, verkoopinspiratie via De Grote Tuinverbouwing, seizoenscampagnes en maatwerk of private label concepten.
Zo ben je altijd zichtbaar, inspirerend en ondePlantion heeft maar één doel: de onderneming van groenprofessionals laten groeien en bloeien. Inkopers worden daarom onder andere ondersteund op het gebied van consumentenmarketing.

We maken lokale groenprofessionals en hun producten zichtbaar bij de consument met het influencerplatform Taste the Green, promotie via ‘De Grote Tuinverbouwing’ (televisieprogramma) en ondersteuning tot op de winkelvloer met unieke arrangementen en inspirerende video’s.rscheidend voor jouw klanten.

Vragen over logisiek? Wij hebben de antwoorden

Transport Plantion

Wij helpen je graag op weg

Ja, dat kan. Voor meerdere inkopers moeten extra aanmeldcodes worden aangevraagd, zodat iedere inkoper toegang heeft tot het inschrijvings- en aankoopproces.

Na inschrijving ontvang je een inlogcode voor de webshop. Hiermee kun je op elk moment van de dag en vanaf iedere locatie producten kopen in de door jou gewenste hoeveelheden. Gekochte producten worden door Plantion zoveel mogelijk tegelijk met jouw klokaankopen geleverd en afgerekend.

Voor aanmelding of vragen over de webshop kun je contact opnemen met de klantenservice via klantenservice@plantion.nl of +31 318 66 17 70.

Inschrijven bij Plantion is mogelijk als je een groene wederverkoper bent, zoals een bloemist, tuincentrum of hovenier. Voor hardware- of woonwinkels geldt een apart inschrijfformulier via het Groothandelscentrum Plantion.

Heb je vragen of wil je iemand spreken?

Eelco van der Vegt Gerco van de Hoef

Ons team staat voor je klaar

Plantion Footer CTA

Neem direct contact
op via

Onze dienstverlening is klantgericht, de benadering hartelijk

Copyright © 2025 Plantion
Realisatie door Zeker Zichtbaar