Nieuwe campagne ‘Hier groeit iets moois’
Door Plants and Flowers Foundation Holland
Duurzaamheid, innovatie en welzijn zijn belangrijker dan ooit. Nu is het moment om te laten zien dat wij als sector meegroeien met deze tijd. Daarom starten we een beweging: 'Hier groeit iets moois'. Met 'Hier groeit iets moois' zorgen we voor een 'paraplu' waarmee alle communicatie die bijdraagt aan het versterken van het imago van de sector bij de Nederlandse consument herkenbaar wordt gemaakt. We starten met persoonlijke verhalen op onze website én in de media. We doen dit met elkaar, want wij zijn trots op onze sector. En dat mag iedereen weten.
Videoreeks persoonlijke verhalen
Emotie raakt mensen – en blijft hangen. Vanuit die gedachte ontwikkelden we een videoreeks waarin consumenten en kwekers elkaar ontmoeten. In openhartige gesprekken delen ze hun verhaal: de consument vertelt over zijn of haar leven, de kweker over het product én de duurzame innovaties erachter. Zo ontstaan oprechte verhalen vol inspiratie en herkenning. In de video’s ervaren de kwekers bovendien de impact van hun werk: ze zien hoe consumenten elkaar met bloemen en planten verrassen, hoe hun product emoties oproept, verbindt en mensen raakt.
Voor 'Hier groeit iets moois' volgen we het verhaal van bloemen en planten: van het duurzame hart van de kwekerij tot het intieme geefmoment. In onze eerste video-docu gaan we op bezoek bij Orchideeënkwekerij OK Plant, waar Nick een kijkje achter het kasglas krijgt. Benieuwd hoe Nick zijn oma verrast én hoe Julia en haar collega’s zo duurzaam mogelijk telen? Bekijk de video: van kas tot kus.