Skip to content
Receptie
-
Klantenservice
-
Shop & Go
-
Groothandelscentrum
06:00 - 09:30
Verlaadhal en dock
13:30 - 17:00

Op veildagen kan er tot uiterlijk 04.00 uur gelost worden. Later lossen verstoort vervolgprocessen, waardoor ladingdragers niet in de juiste veilgroep of te laat onder de klok komen.

Meer informatie Meer informatie

De klok

Inkopen op de veilingklok

Inkopen op de veilingklok

Het hart van Plantion is nog altijd de klok, waar je vijf ochtenden per week verse aanvoer kunt zien, voelen en ruiken. In de afmijnzaal in Ede worden vanaf 06.00 uur partijen bloemen, kamer- en tuinplanten op drie klokken geveild. Zodra de prijs je bevalt, druk je op de knop en koop je de betreffende partij.

Aantrekkelijk aanbod

In samenspraak met haar kwekers zorgt Plantion elke veildag voor een breed en aantrekkelijk aanbod in voldoende aantallen. Dit voorkomt al te grote schommelingen in de prijsvorming. Over een langere periode gerekend, betaal je gemiddeld een aantrekkelijke prijs voor topkwaliteit bloemen en planten waarmee je jouw klanten blijft verrassen.

Duurzaamheid

Plantion draagt bij aan een mens- en milieuvriendelijke productieketen. Voor alle producten die via Plantion worden verhandeld, geldt dat ze milieuvriendelijk geteeld zijn. Op de klokken worden duurzaamheidslabels of -keurmerken getoond, waardoor je deze producten eenvoudig kunt selecteren. Zo helpen we jouw te voldoen te voldoen aan de eisen van het keurmerk Duurzame Bloemist.

Ook op afstand

Klokkopers komen graag naar de afmijnzaal van Plantion in Ede, omdat ze de aangeboden bloemen en planten willen ruiken, voelen en zien en inspiratie op willen doen. Maar op dagen dat dit niet lukt, kun je ook gebruik maken van onze online diensten! Dat is handig voor als je tijd wil besparen of als Ede te ver rijden is.

Veelgestelde vragen

Herkeur

Hoewel we met onze aanvoerders zorgvuldig toezien op de kwaliteit van partijen bloemen en planten kan er altijd een keer iets misgaan. Uiteraard kun je dan bij ons aankloppen. Aangezien het om levende producten gaat, vragen we je om op de dag van aankoop zelf te reclameren, vóórdat de betreffende bloemen of planten de veiling hebben verlaten.

In bijzondere situaties kan hiervan worden afgeweken, onder twee voorwaarden. Ten eerste lever je het herkeurformulier aan op de dag van aankoop. Daarnaast bied je de betreffende producten uiterlijk de volgende veildag 06.00 uur aan bij een van de keurmeesters.

Vragen over de klok? Wij hebben de antwoorden

Werknemers positief over nieuw cao Plantion

Wij helpen je graag op weg

Ja, dat kan. Voor meerdere inkopers moeten extra aanmeldcodes worden aangevraagd, zodat iedere inkoper toegang heeft tot het inschrijvings- en aankoopproces.

Na inschrijving ontvang je een inlogcode voor de webshop. Hiermee kun je op elk moment van de dag en vanaf iedere locatie producten kopen in de door jou gewenste hoeveelheden. Gekochte producten worden door Plantion zoveel mogelijk tegelijk met jouw klokaankopen geleverd en afgerekend.

Voor aanmelding of vragen over de webshop kun je contact opnemen met de klantenservice via klantenservice@plantion.nl of +31 318 66 17 70.

Inschrijven bij Plantion is mogelijk als je een groene wederverkoper bent, zoals een bloemist, tuincentrum of hovenier. Voor hardware- of woonwinkels geldt een apart inschrijfformulier via het Groothandelscentrum Plantion.

Heb je vragen of wil je iemand spreken?

Patricia Willemsen Sylvia Spijker

Ons team staat voor je klaar

Plantion Footer CTA

Neem direct contact
op via

Onze dienstverlening is klantgericht, de benadering hartelijk

Copyright © 2025 Plantion
Realisatie door Zeker Zichtbaar